onsdag 9 september 2009

Början på slutet

Det var ett tag sen jag skrev nu, men jag antar att jag inte har haft någon inspiration till att skriva. Fick dock höra idag att min blogg var tråkig eftersom jag inte skrivit något nytt, så tänkte ta några minuter till att göra det.

Var i Sverige på semester i 3 veckor i Augusti. Det var riktigt skönt att kunna ta det lungt i 3 veckor och jag blev förvånad över hur annorlunda jag såg på Sverige. Det var dock mindre kul att ta väskan på flygplatsen och inse att det inte fanns några hjul kvar på den. Fick bära en 9 kg tung väska och genom det få blåsor i händerna. Åkte direkt hem till Erik där jag spenderade största delen av min semester (då jag inte drog med honom till mamma och pappa för att hälsa på). Men att åka till honom var det bästa beslutet jag tagit på länge. Singel livet är över och jag hade nästan glömt bort hur underbart det är att vara kär. Det var dock tråkigt att behöva åka ifrån honom för att avsluta mitt arbete här nere, men nu är det inte långt kvar.

Dagen jag åkte tillbaka så regnade det i Sverige, men när jag landade på Schiphol sken solen och min värdmamma föreslog att vi skulle åka till stranden, så det blev rakt från regniga Sverige till den strålande solen på stranden i Holland där havet för övrigt var riktigt varmt och härligt.

Förutom stranden har jag inte gjort så mycket här nere sen jag kom tillbaka. Var med Anna och Ane en gång och såg på fotboll vilket var ganska så trevligt. Har suttit barnvakt en del men det är ingenting jag har något emot.

Nu är det endast 16 dagar kvar innan jag kommer tillbaka till Sverige för gott, eller vad vet jag, kanske försvinner utomlands någon gång igen, men det blir absolut inte inom en snar framtid.

På lördag tar min värdmamma Linda med mig in till Amsterdam för att visa mig saker som jag missade sist jag var där. Blir nog roligare än den gången jag var där med Anna då min värdmamma faktiskt pratar om annat än bara sig själv och killar hon gillar.

Men nu är det dags att natta barn med Bullerbyn bok.

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar