tisdag 21 juli 2009

Tiden går fort

Det känns som om det var bara en kort tid sedan jag landade på Schripol och nervöst inväntade familjen jag skulle spendera minst 6 månader med. Kommer ihåg hur det kändes att svänga in på gatan första gången och se de hus som jag nu är så van vid. Allting kändes så främmande och nu, exakt 5 månader senare, så hemma. Jag var livrädd när jag åkte och kunde aldrig tro att jag kunde trivas så bra i ett land där jag inte alls förstod språket, inte hade en aning om någonting direkt. Men nu känner jag mig inte som en turist direkt och jag tror inte man kan räknas som det efter 5 månader heller, allting känns hemma. Inte ens språket är så speciellt främmande länge då jag förstår det mesta dem säger. Har lärt känna otroligt mycket människor här nere, haft riktigt kul, provat på nya saker. Men trots det så börjar det kännas som att jag är redo att åka tillbaka till Sverige nu, hoppas verkligen att det kommer kännas bra under semestern när jag är där, men varför skulle det inte? Har något jag inte hade när jag åkte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar