fredag 3 juli 2009

Blod, svett och tårar

Gårdagen blev ganska kaotisk. Det började redan på morgonen då Trude och hennes kompis Madhu, som hade spenderat natten här, sprang ute och lekte medan de väntade på att vi skulle åka till skolan. Trude lyckades snubbla över vår minsta katt Polly och ramla, hon skrapade upp båda knäna och ena armbågen. Så det blev på med lite plåster och sen iväg till skolan där hon var tvungen att ta på sina sår hela tiden så att folk skulle se att hon gjort sig illa, igen. I tisdags när vi var på stranden lyckades hon av olycka få den vassa delen av en spade precis under ögat så hon blödde ordentligt.
Man kan tro att detta var tillräckligt mycket för ett barn på 5 år att ta på en vecka, men icke. Igår när hon hade simlektion så skulle hon hoppa från kanten och lyckades på något sätt skrapa upp den böjliga delen under stortån. Dem kom och sa till mig att kvinnan i receptionen letade efter mig då jag satt ute på gräset med en annan flickas mamma och tog det lungt i solen medan lektionen pågick. När jag kom in till bassängen så såg jag blodspår och hörde Trude ropa på mig. Hon satt på en bänk med en helt blodig fot. Sjukvårdaren fick på ett förband och sen var det bara att bege sig till sjukhuset då det inte ville sluta blöda. Inte nog med att hon blödde och grät, det var så varmt ute att man bara ville stanna inne i ett kallt förråd eller liknande, att gå utanför dörren var som att kliva in i en bastu, så har det varit hela veckan och det verkar nästan bli så idag också. Det är redan 24.5 grader inne och vi har inte ens värmen på.


(Lägger upp en bild på den nya tatueringen också, frågan är om jag kan hålla mig till bara den under min tid här eller om jag kommer göra en till innan jag kommerr hem. Gör jag det kommer pappa helt klart skjuta mig när jag kommer hem, men det vore värt det.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar