onsdag 1 juli 2009

Saltvatten och hummer


Efter en dag som bara verkade gå utför så fick jag frågan av min värdmamma om jag ville följa med till stranden, och varför inte? Hade inte varit på stranden än och det var otroligt varmt ute så jag sa självklart ja. Jag är glad att jag inte stannade hemma. Jag tror aldrig att jag har sett en sådan strand förut, visst, stranden på Kreta var helt otrolig, men det var så anpassat för turister med parasoll och solstolar överallt. Detta var dock helt annorlunda, det var som taget ur en äldre film med restaurangen och kioskerna och borsett från några enstaka pressennings täckta saker på stranden så var det helt öppet och fritt, långt bort på ena sidan kunde man se svaga konturer av byggnader, men åt andra sidan så såg man ingenting. Sanden var mjuk och härlig.
Vi gick och åt på en charmig restaurang och satt ute med utsikt över havet. Åt hummer för första gången i mitt liv, smakade ganska bra men det är hårt arbete att äta det. Sen gick vi ner och kände på vattnet. Jag hade trott att det skulle vara kallt, men icke. Vattnet var alldeles lagom varmt så jag var tvungen att hoppa i trots att jag inte hade mina badkläder med mig. Vi badade en stund med Trude och hennes kompis och sedan var klockan redan 20:00, 20:00 och solen stod fortfarande högt på himlen, helt otroligt. Var dock riktigt trött när vi kom hem så det blev en dusch och sedan sängen, men växlade självklart några ord med min lilla pojke först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar